Interviews
Uzņēmums ar Latvijas dabu sirdī - dabīgi uztura bagātinātāji veselībai

Latvijas farmācijas uzņēmums Lotos Pharma veselības uzlabošanai, imunitātes stiprināšanai un labākai pašsajūtai piedāvā Latvijā ražotus, dabīgus uztura bagātinātājus un medikamentus. Piekritīsies, ka pašas labākās sastāvdaļas ir tās, kas augušas mūsu platuma grādos. Turklāt šobrīd vairāk kā jebkad jādomā par veselības stiprināšanu , domu spēku un savējo atbalstīšanu. Uzņēmuma vadītājs Kaspars Ivanovs uzsver, ka, saliekot pareizos akcentus, krīze var kalpot kā labvēlīgs atspēriena punkts nākotnei.

Uzņēmuma sākums

Esmu ārsts un zinu, kas ir izplatītu saslimšanu pamatā. Farmācijas biznesam pieslēdzos brīdī, kad tas sāka attīstīties Latvijā, pirms 25 gadiem, bet cieņu un zināšanas par dabu manī ielikusi vecmāmiņa, kura ļoti daudz iemācījusi par ārstniecības augiem. Jau 4. klasē biju savācis 140 kg ārstniecības augu - istaba bija stāvgrūdām pilna. Tāpēc šķiet, ka ceļš uz to, ko daru tagad, ir bijis nepārprotams un likumsakarīgs. Mana izglītība, tirgus zināšanas un interese par dabu novedusi pie tā, ka pirms septiņiem gadiem nodibināju farmācijas uzņēmumu Lotos Pharma, kas izstrādā un ražo dabīgus, ērti lietojamus un iedarbīgus produktus veselības uzlabošanai un stiprināšanai.

Jau 4. klasē biju savācis 140 kg ārstniecības augu - istaba bija stāvgrūdām pilna. Tāpēc šķiet, ka ceļš uz to, ko daru tagad, ir bijis nepārprotams un likumsakarīgs.


Veiksmes atslēga

Salīdzinoši ar citiem uzņēmumiem, esam sākuši darboties salīdzinoši nesen. Tas mums ļauj redzēt ne tikai citu veiksmes, bet arī neveiksmes. Mūsu galvenā atšķirība ir tā, ka nākam ar jaunu, konceptuālu un zinātniski pamatotu piedāvājumu. Operatīvi varam pielāgoties tirgum un tā izmaiņām, kas, pateicoties milzīgajai hierarhijai, ir daudz grūtāk izdarāms lielajām un vecajām kompānijām. Nav nekāds noslēpums, ka aptiekās var nopirkt produktus, kuriem ir pat vairāk kā 60 gadu, bet vienīgais, kas ir mainījies šo gadu laikā, ir iepakojums. Esmu pārliecināts, ka jebkuru produktu var padarīt klientam skaidrāku, saprotamāku un vienkāršāk lietojamu. Piemēram, folskābes b vitamīns, kas ir svarīgs grūtniecēm un bērniem, ir vairāku paaudžu produkts un katra no nākamajām paaudzēm organismā uzsūcas arvien labāk. Pirmajām paaudzēm tie ir tikai 6%, kas nonāk organismā, turpretī ceturtajām, piektajām paaudzēm jau gandrīz 95% .

Nav nekāds noslēpums, ka aptiekās var nopirkt produktus, kuriem ir pat vairāk kā 60 gadu, bet vienīgais, kas ir mainījies šo gadu laikā, ir iepakojums. Esmu pārliecināts, ka jebkuru produktu var padarīt klientam skaidrāku, saprotamāku un vienkāršāk lietojamu.

Klients to ne vienmēr zina, bet, ja esi profesionālis, tad ir jāveido produkti ar labākām devām, lietošanu un rezultātiem. Tieši to darām arī Lotos Pharma! Izstrādājam produktus, kādu vēl nav tirgū, un tos veidojam ar pārliecību, ka nekopējam jau esošu produktu. Tirgū ir produkti, kuriem jālieto sešas kapsulas dienā, taču piekritīsiet, ka tas ir diezgan daudz. Ir jāmeklē iespējas, kā šo devu samazināt, un, ja tas izdodas, tā ir ļoti liela uzvara. Farmācija ir ļoti regulēta joma, bet tajā pašā laikā tā ir ļoti atklāta. Medicīnas datu bāzes nemitīgi iepazīstina ar jaunumiem. Skaidrs, ja es kā jauns uzņēmums nākšu ar produktu, kas ir pazīstams 50-60 gadus, tad man nebūs nekādas pievienotās vērtības. Tāpēc mūsu vēlme ir radīt mūsdienīgus un ērti lietojamus produktus veselības uzlabošanai.

Sadarbība!

Mūsu galvenā filozofija ir nekopēt citus tirgū jau esošus produktus. Godīga konkurence ir ļoti nepieciešama, jo tā dod stimulu darboties uz priekšu, virzīties uz attīstību. Jaunu produktu radīšanas procesā neiztikt bez sadarbība ne tikai uzņēmuma iekšienē, bet arī ar speciālistiem ārpusē - ārsti, ārstu asociācijas, universitātes Latvijā un ārzemēs. Kādreiz valdīja uzskats, ka mēs visu varam izdarīt paši, tomēr tas brīdis, manuprāt, ir garām. Ieguvēji ir tie, kuri iemācās un atrod veidu kā sadarboties ar attiecīgās jomas ekspertiem.

Jaunu produktu radīšanas procesā neiztikt bez sadarbība ne tikai uzņēmuma iekšienē, bet arī ar speciālistiem ārpusē - ārsti, ārstu asociācijas, universitātes Latvijā un ārzemēs.

Pandēmija un uzņēmējdarbība

Farmācijas nozarei, iespējams, ir nedaudz vieglāk, jo līdzekļus veselības uzlabošanai šobrīd pieprasa jo īpaši. Lielākās grūtības ir komunicēt, lai izstrādātu jaunus produktus. Jāievēro visaugstākās drošības sistēma, lai varētu turpināt ražot. Esam samazinājuši to cilvēku skaitu, kas atrodas uz vietas ražotnē, lai kontakts būtu minimāls, variējam ar maiņu stundām. Uzņēmumā kopā strādājam virs 20 cilvēkiem, un darbu šajā brīdī saglabās visi.

Kā šībrīža situāciju izmantot savā labā?

Jāreaģē operatīvi! Piemēram, domājot par mūsu nozari, zinātnieki Amerikā un Eiropā jau ir apkopojuši aktīvās dabas vielas, kuras neveicina vīrusa tālāku izplatīšanos un samazina pirmos simptomus. Mēs pašreiz pētām, kā šāds produkts varētu izskatīties, kā salikt tajā visas aktīvās lietas, lai tas strādātu. Mēs gribam būt uzņēmums, kurš skatās ne tikai uz to laiku, kad visiem ir labi, bet arī uz tiem brīžiem, kad jārada produkti, kas palīdzēs jebkurā situācijā – vai tās ir iesnas, vīruss, vai kādas kuņģa problēmas. Ja tehnoloģiski mums viss ir sakārtots, tad jaunu produktu varam ieviest no trim līdz sešiem mēnešiem. Lielām firmām tas var prasīt gadus, bet mazajiem ir savas priekšrocības. Sekojam aktualitātēm, kas notiek pasaulē, ticu, ka ar šo vīrusu mēs drīz tiksim galā, bet jārēķinās, ka nāks citi, kuriem atkal būs jāmeklē risinājumi.

 

Jāuzdrīkstas riskēt!

Mācīšanās un uzdrīkstēšanās šajā laikā ir ļoti svarīgi. Ir bijušas krīzes un būs gan krīzes, gan nestandarta situācijas, bet bez mācīšanās nevar neko jaunu panākt. Ir jāmācās tehnoloģijas, jāseko to izmaiņām, jāuzdrīkstas darīt lietas, kuras nedara citi. Mēs esam ļoti labā ģeopolitiskā stāvoklī – mums tepat blakus ir skandināvi, zinām viņus, tāpat kā viņi mūs. Tepat blakus ir Austrumeiropa, bijusī Padomju savienība. Un arī par viņiem visiem mēs zinām to, kādi viņi ir un, ko mēs viņiem varam piedāvāt. Nu jau arī Āzijas valstis ir viegli sasniedzamas un arī viņiem mēs esam interesanti, ja mākam sevi parādīt. Mēs esam konkurētspējīgi pasaulē, ir jāprot parādīt savu produktu jo, neejot ārpus savas valsts robežām, mēs nekad nebūsim lieli uzņēmumi. Ir jātiecas uz pasauli!

Lai attīstītos, ir jāinvestē

Pirms nepilniem diviem gadiem Mārupē atvērām jaunu ražotni. Šogad turpinām paplašināties un ieviest jaunas tehnoloģijas. Plānu kopējās investīcijas ir zem pusmiljons eiro. Uzskatu, ja gribi darīt ātri, labi un kvalitatīvi, tad ir jābūt labām mašīnām. Aktīvi strādājam pie tā, lai saņemtu dažādus starptautiskus sertifikātus, kas ļaus paplašināt eksportu. Šogad esam izgājuši vairākas pārbaudes un saņēmuši jau divus kvalitātes sertifikātus Codex GMP, kas ļaus mums pārdot tālākos tirgos, apstiprināts arī ISO 22000 kvalitātes sertifikāts, kas atkal paver citus vārtus eksportam.

Šogad esam izgājuši vairākas pārbaudes un saņēmuši jau divus kvalitātes sertifikātus Codex GMP, kas ļaus mums pārdot tālākos tirgos, apstiprināts arī ISO 22000 kvalitātes sertifikāts, kas atkal paver citus vārtus eksportam.

Domājot par nākotni

Nereti galvenie produktu testētāji ir mana ģimene. Un tas, ko es redzu, ka iepakojums, kuru izmantojam gan mēs, gan citi tirgus dalībnieki, nav videi draudzīgs. Mans uzskats ir tāds, ja mēs ņemam no dabas, tad mums jādod viņai arī atpakaļ. Aktīvi sākam domāt, kā varētu izveidot iepakojumu, kas varētu būt videi draudzīgāks. Pašlaik sadarbojamies ar vienu Šveices laboratoriju, kura ir diezgan tālu pavirzījusies uz priekšu videi draudzīga iepakojuma ražošanā - ja mums izdosies iepirkt plastmasu, kas sadalās, tad mēs jau esam vienu soli pretī dabai.

Cieņa!

Man liekas, ka mums vajadzētu iemācīties cienīt vienam otru vēl vairāk. Es cienu katru kolēģi ar ko es strādāju kopā , katru sadarbības partneri un katru klientu, kurš vēlas izvēlēties mūsu dabīgos produktus veselības uzlabošanai. Ja mēs viens otru cienīsim, tad mums būs daudz vieglāk un produktīvāk strādāt. Būsim smaidīgāki un priecīgāki, jo to taču visi zinām, ka smaids pagarina cilvēka mūžu.

 

//www.avemed.lv/wp-content/uploads/2020/05/DSC_3758-2.jpg
section-7d501be
Share