Good Sleep Spray ar melatonīnu
Miegs

Kā gulēšanas poza ietekmē miegu un ko tā liecina par tavi?

Zināms, ka miegā organisms atjaunojas un ka labi izgulēties ir viens no veiksmīgas dienas stūrakmeņiem. Cilvēki, kuriem ir stabils kvalitatīva miega cikls, biežāk mēdz būt labā noskaņojumā un slimo retāk. Arī, ja gadījies saslimt, miegs ir dziedējošs – jāliekas vien slimības gultā. Kas tieši organismā notiek miega laikā un kāpēc tas ir tik nepieciešams?

Miegs ir cieši saistīts ar daudzām dzīvībai svarīgām funkcijām. Miegā ķermenis nomierinās un atpūšas, palēninās sirdsdarbība un asinsrite, taču organismā notiek vielmaiņas procesi un šūnu atjaunošanās, imūnsistēmas stiprināšana, audos uzkrājas funkcionālās un enerģētiskās rezerves. Savukārt smadzenes „neguļ” – tajās notiek dienā iegūtās informācijas apstrāde, saglabājot svarīgo un dzēšot lieko vai nevajadzīgi satraucošo. Tāpēc dažkārt cilvēkam izdodas miegā saņemt atbildi uz jautājumu, kurš nodarbinājis dienā, nosapņot „pareizo problēmas risinājumu”. Tādējādi tautas paruna „Rīts gudrāks par vakaru!” ir fizioloģiski pamatota. Ja vien kārtīgi izgulies. Bet miegu var ietekmēt visdažādākie faktori. Vai zināji, ka poza, kādā guli, patiesībā daudz atklāj arī par tavu personību?

Gulēšanas pozas saikne ar personību

Tas, kādu pozu miegā cilvēks izvēlas, nereti liecina par viņa rakstura īpašībām un/vai veselības stāvokli, proti, dažas miega pozīcijas ir saistītas ar veselības problēmām vai labsajūtas meklējumiem. Retais prāto par to, ko nozīmē viņa tipiskā gulēšanas poza, izņemot vēlmi pēc optimāla komforta snaudas laikā. Tomēr daži miega psihologi uzskata, ka personība var ietekmēt miega stāvokli un tas var sniegt ieskatu par cilvēka rakstura iezīmēm un uzvedību. Britu profesors un miega eksperts Kriss Idzikovskis aptaujājis vairākus tūkstošus pieaugušo, lai meklētu saiknes starp miega stāvokli un personību. Lūk, daži no viņa atklājumiem:

  • Embrija poza ir visizplatītākā, it īpaši sievietēm. Šo stāvokli var saistīt ar kautrību un jutīgumu. Šai pozai biežāk dod priekšroku cilvēki, kuriem ir augstskolas vai augstāks grāds, nekā tie, kuri ir ieguvuši mazāk izglītības.
  • Cilvēki, kuri guļ uz viena sāna ar izstieptām rokām, mēdz turēties pie saviem lēmumiem, biežāk ir atklāti, tomēr nedaudz aizdomīgi.
  • Gulēšana uz vēdera ar paceltām vai zem spilvena paliktām rokām ir saistīta ar sabiedriskumu un nepatiku pret kritiku. Šo pozu biežāk izvēlas ekstraverti cilvēki.
  • Atturīgi cilvēki, kas prot ieklausīties citos, parasti guļ „jūraszvaigznes pozā" – uz muguras, ar ieplestām rokām un kājām.
  • Cilvēki, kuri guļ „baļķa” stāvoklī (ar abām rokām nolaistām vienā pusē), uzskata, ka miegā pavada pietiekami daudz laika un ir „veselīgāki” nekā tie, kuri dod priekšroku citām pozām.
    Šis gan nenozīmē, ka, mainot gulēšanas pozu, cilvēks ietekmēs savu raksturu. profesors Idzikovskis arī atzīst, ka cilvēki reti maina ierasto gulēšanas veidu.

Good Sleep Spray efektīvs līdzeklis bezmiegam

Padomi labākam miegam

Nav vienas labākās pozas kvalitatīvam miegam, jo to nosaka daudzi faktori. Ja jums bieži ir miega traucējumi, bezmiegs vai pamostaties ar sāpēm un diskomfortu, noteikti ir vērts apsvērt pašreizējās gulēšanas pozas iespējamo ietekmi uz pašsajūtu.

  • Gulēšana uz muguras var palīdzēt mazināt dažāda veida sāpes, vienlaikus samazinot spiedienu uz mugurkaulu un veicinot labu mugurkaula izlīdzināšanu. Šajā gadījumā ķermeņa svars tiek sadalīts vienmērīgi, tāpēc neviena ķermeņa daļa nav pakļauta lielākam spiedienam. Turklāt, tā kā gulēšana uz muguras nozīmē, ka katru vakaru nespiežat seju spilvenā, šī poza var palīdzēt izvairīties no priekšlaicīgām mīmikas grumbām. Daudziem cilvēkiem tā rada mierīgāku miegu, kamēr citi šajā pozā cieš no krākšanas.
  • Gulēšana uz sāniem var veicināt gremošanu, samazināt krākšanu, novērst grēmas un, iespējams, pat uzlabot smadzeņu veselību. Tāpat gulēšana uz sāniem var palīdzēt samazināt muguras sāpes, taču tā var radīt spiedienu uz plecu un izraisīt sasprindzinājumu, spriedzi vai sāpes galvā un sejā. Apsveriet iespēju izvēlēties matraci, kas nodrošina spiediena samazināšanos, un stingrāku spilvenu ar pietiekamu augstumu, lai balstītu mugurkaula dabisko izliekumu.
  • Neliels spilvens (vai sarullēts dvielis) zem ceļgaliem, guļot uz muguras, palīdz mugurkaulam saglabāt savu izliekumu.
  • Izmēģiniet mazu, noapaļotu spilvenu kakla izliekumā, lai palīdzētu mazināt kakla sāpes! Ja krācat, jums ir alerģija vai rodas grēmas, izmēģiniet ķīļveida spilvenu, lai paceltu galvu.
  • Lai iegūtu labāku gurnu un muguras lejasdaļas atbalstu, pamēģiniet gulēt ar spilvenu starp ceļiem vai apakšstilbiem. Varat pat apskaut lielu spilvenu — daži cilvēki uzskata, ka tas ļauj pilnīgi atslābināt rokas.
  • Sānam, uz kura izvēlaties gulēt, arī var būt nozīme. Gulēšana uz labā sāna var mazināt iekšējo orgānu slodzi, taču var pasliktināt skābes refluksu.
  • Eksperti uzskata, ka sievietēm grūtniecības laikā un cilvēkiem ar gremošanas traucējumiem labāk gulēt uz kreisā sāna. Tomēr paturiet prātā, ka gulēšana uz rokām vai ar saliektām plaukstu locītavām var izraisīt tirpšanu vai nejutīgumu.
  • Parasti nav ieteicams gulēt uz vēdera, jo tas var veicināt muguras un kakla sāpes. Ja galva vienmēr vērsta vienā virzienā, jūs, iespējams, sāksiet just stīvumu dienas laikā. Tomēr galu galā labākā gulēšanas pozīcija ir tāda, kurā spējat gana ātri aizmigt un kas nodrošina pietiekami ērtu atpūtu.

Good Sleep Caps ar melatonīnu

Miegs, kāds tev vajadzīgs

Ņemot vērā, ka miegā pavadām trešo daļu dzīves, un to, cik lielā mērā miega stundas ietekmē mūsu nomoda dzīves kvalitāti, ērta gulta, labs matracis un piemērots spilvens ir lietas, uz kurām nevajadzētu ekonomēt. Veselīgam spilvenam gultā jābalsta galva un kakls – atbilstoši dabiskajam muguras izliekumam, jānodrošina ķermenim fizioloģiska poza miega laikā. Nepiemērots spilvens un neērta gulta var būt iemesls daudz nopietnākām saslimšanām nekā rīta galvassāpes un spranda stīvums.

Tas pats attiecas uz bioķīmiskajiem procesiem vai to nepietiekamību organismā. Ķermenis, lielākoties tieši galvas smadzenes, nakts laikā sāk ražot īpašu miega hormonu melatonīnu, kurš pastiprināti izdalās asinīs un veicina dabisku miegu, kā arī regulē homeostāzes reakcijas organismā (spēju piemēroties ārējās vides radītiem apstākļiem), nomoda un miega ciklu. Ja kādu iemeslu dēļ šis process ir traucēts vai ierobežots, speciālisti iesaka organismam palīdzēt, stingri ievērojot miega higiēnu, vēdinot guļamtelpu, sagatavojoties naktsmieram, atsakoties no psihi uzmundrinošiem, kofeīnu saturošiem līdzekļiem jau vairākas stundas pirms gulētiešanas un, ja nepieciešams, uzņemot papildu melatonīnu.

Latvijā ražots produkts labam miegam

Lotos Pharma sadarbībā ar speciālistiem ir izstrādājis Good Sleep Spray un Good Sleep Caps.

Good Sleep Spray ir pirmais zem mēles izsmidzināms miega līdzeklis, kura sastāvā esošais melatonīns palīdz samazināt iemigšanai nepieciešamo laiku¹ un atvieglot ar diennakts ritma izjaukšanu saistītās sajūtas², savukārt pasifloras augs darbojas sedatīvi un palīdz uzturēt psihisko relaksāciju un veselīgu miegu.

Good Sleep Caps kapsulas miegam tāpat satur melatonīnu¹, pasifloru un citus augu ekstraktus. Baldriāns veicina mentālo veselību. Apiņiem piemīt nomierinošs efekts.

¹ Labvēlīgo ietekmi panāk, uzņemot vismaz 1 mg melatonīna neilgi pirms gulētiešanas.

² Labvēlīgo ietekmi panāk, uzņemot vismaz 0,5 mg melatonīna ceļojuma pirmajā dienā neilgi pirms gulētiešanas un pirmajās dienās pēc nonākšanas galamērķī.

 

https://www.avemed.lv/wp-content/uploads/2022/02/Gulesanas-poza-un-miegs.-Good-Sleep-Caps-1000x1000.jpeg
section-ad8ffed
Dalīties